Salam Ukhwah...:)

Photobucket

Sabtu, 30 Januari 2010

Keunikan capaian maya

Capaian maya facebook membuka ruang sosial untuk menghubungi rakan-rakan lama sekolah rendah, sekolah menengah n rakan-rakan seperjuangan di universiti. Justeru, manfaatkanlah sebaik-baiknya ruang maya ini untuk mengeratkan kembali silaturrahim sesama kita yang semakin renggang, yang sudah jauh jauh terpisah kerana masing-masing mempunyai komitmen kehidupan yang berbeza..masing-masing mengejar impian masing-masing..

Walaupun kita semua sudah mempunyai haluan hidup yang tersendiri, tetapi tujuan kita untuk hidup di alam maya ini tetap sama..iaitu untuk menyembah Allah s.w.t (mengamalkan konsep amar makruf nahi mungkar) dalam kehidupan beragama, untuk menjadi hamba yang dicintaiNya.

Kepada sahabat2 seperjuangan di luar sana, farah doakan apa pun yang kita lakukan sekarang ini, diharapkan dapat diteliti kembali adakah ia berlandaskan ajaran dan syariat agama kita (Islam). Agar kita tidak terpedaya dengan pesona dunia yang sementara..

Manfaatkanlah masa yang ada untuk menginsafi kelemahan diri agar mampu mengecap nikmat cinta Ilahi, cinta yag hakiki di dalam nubari..

Semoga iman dan taqwa semakin subur di dalam nubari..amin..

Salam rindu untuk sahabt2ku..Moga sentiasa dalam pemeliharaan Yang Maha Esa..Amin..

1 ulasan: